simonolsson

Live your life, make your decisions.

Kategori: Allmänt

Alkohol och livsstil

Helt ärligt – vanligaste anledningen till att folk i Sverige väljer alkohol är ju för att – ha kul med kompisar och slappna av. Vad är det som säger att alkohol skulle behövas för det? Vilka sunda argument finns det för att dricka alkohol om man vet att man förlorar kontroll över sig själv. Ja, man vet att många kan hantera sig men var ärlig mot dig själv och säg att du inte har sett någon i din närhet eller dig själv tappa kontrollen och dagen efter sagt att det var sista gången. Detta är inte en moralpredikan detta är ett livsstilsval. För vetenskapligt dömer man människor på trettio sekunder, om du har tappat bara lite av kontrollen av dig själv vad kommer människor runt dig komma ihåg?


När jag får frågan varför jag inte dricker alkohol ställer jag alltid frågan tillbaka, varför dricker du alkohol? Det finns inte ett argument som håller när jag visar vad man kan åstadkomma när man låter alkoholen vara. För om man för en sekund inte fokuserar på att alkoholen kostar 144 miljarder varje år, 400000 barn lever med missbrukande föräldrar och alkohol är den tredje vanligaste dödsorsaken i Europa. Istället ställer du dig frågan vad är dina mål i livet, för mig handlar det mer om att inte lägga bort min tid på att tappa kontrollen utan lyckas med mina mål utifrån mina värderingar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: